tudung gaya turban




salam semua...
ramadhan sembilan. masih okey kan? harap semua pon okey kan... 


macam mana dengan persiapan raya korang? baju raya kaler ape? langsir rumah? alas lap kaki nak kena tukar ke? karpet? cat rumah? potong rumput? ermmmmmm.... semua tu entry yang lain okey. kali ni aku nak buat fesyen tudung.... gaya tudung yang macam mana untuk korang raye ni? (soalan ditujukan kepada pembaca wanita sahaja...)

aku nak cakap mengenai tudung gaya yang aku rasa sangat cool... memang cool dimata aku. iaitu gaya turban ala yuna. aku cakap ala yuna sebab aku rasa style yuna ni lain dari yang biasa dekat malaysia ni..



tudung gaya turban antara penyanyi veteran, Rahimah Rahim dan yang Yunalis Zarai gayakan... 


lagi satu aku rasa style yuna ni cool sebab cara nak pakai pon senang... kat bawah ni ada tutorial dari yuna sendiri..


yuna cool


lagi.... aku rase korang boleh buat sendiri circle scaft yang digunakan oleh yuna ni... nant kalo aku dah buat, aku show off kat sini okey... hahaha

tapi yang payah bagi aku ialah kena pakai inner lain untuk tutup bahagian leher... papepon yuna memang cool dengan tudung gaya turban....


okey dah tuk kali ni... 

pesanan penaja: kalo lapar p tido... HAHA

bye. aku sayang semua...

Share:

6 comments

  1. baru nak cuba pakai shawl hahaha..kalau pakai style yg mcm ni alamatnya tak terpakai lah raya ni hehehehe...step by step hehe

    ReplyDelete
  2. hehe... cik rima baru nak start? teringat mase kite mula mula pakai shawl dulu... shawl yg licin dan susah sangat nak pakai. lepas tu muka jadi teramatlah bulat.. tapi sekarang shawl pakai dengan inner. sangat comell... nant cik rima update ye bile dah terer pakai shawl.. hehehe =)

    ReplyDelete
  3. even me i like dis style// tp x berani nak pakai :(

    ReplyDelete
  4. same to me lah i.q.w.a... belum ade keberanian plus my bf xbrape suke style ni... nant nant ingat nak try jugak one day...

    ReplyDelete
  5. hi viewer..
    you are beautiful AWESOME. thanx for viewing my blog, and let me know you were here and please leave your footprint oke. or some comments. =)

    ReplyDelete
  6. ok klu nk feshen ikutlah feshen islam itulah yg sebaiknyaa ingatlah aurat wanita itu seluruh bdn kecuali muka n kedua tpk tgn tudung itu perlulah dilabuhkan melebihi dada n turban style is totally not islam style juz be proud to be a muslim

    ReplyDelete